tirsdag 23. oktober 2007

Montmorenjas Frikk Arving

Denne lille karen har bare tatt meg med storm. Han er et fortryllende vesen og har sjarm så det holder. Er frisk og freidig, full av futt og fart, men slapper godt av mellom "bygene". Han er uredd, men likevel forsiktig og følsom. Han har dessuten et blikk som er så lynende skarpt og vakkert at det nesten tar pusten fra meg. Forført..? Jeg..?

I dag har vi truffet oppdretter Ann-Merethe + Merete og Khan for miljøtrening. Tuslet rundt på Metrosenteret, tatt vareheisen litt opp og ned, handlet i dyrebutikk, hilst på folk, gått over sprinkelbru med masse trafikk under mm. Begge gutta gikk kjekke rundt med viftende haler og tok det hele på strak labb. Deilig å se! :)

Etterpå ble Frikk med hjem igjen til Ann-Merethe og Finn. Jeg får ikke tatt ut ferie før litt ut i november, og små valper kan ikke etterlates alene i mange timer. Jeg har derfor vært så heldig å få til en ordning hvor Frikk den første måneden er vekselvis hos meg og hos oppdretter. Uten en slik ordning hadde jeg ikke kunnet ta valp nå, så setter umåtelig stor pris på det. Særlig også fordi jeg vet at Frikk synes det er kult å være på hjemmebane hos slekta, og at han blir tatt veldig godt vare på der :) Så får jeg heller leve med at det er litt kjipt å reise fra han så kort tid etter å ha fått han. På torsdag er han tilbake hos meg ;)

Vetle synes nok at vi godt kunne vært dette lille spetaklet foruten, men han har likevel taklet det over all forventning. Jeg må bare passe på at han får fred når han trenger det, og så skal nok dette gå veldig bra.

2 kommentarer:

Siv sa...

ÅÅå, så spennende med ny valp!
Jeg står også på valpeliste, så dette blir utrolig spennende. Gleder meg til å lese om den videre treningen i bloggen :)

Ellen Christensen sa...

Hva slags valp skal du ha Siv?
Spennende! :)