torsdag 6. desember 2007

Fryd og galskap

Ghia, til Ann-Merethe, skal være hos oss i noen dager. Frikk og Ghia er født med to dagers mellomrom og er vokst opp som søsken i sine første 3 mnd. Ghias mamma, Vilde, er Frikks bestemor så Ghia blir vel da egentlig tanta til Frikk.. ;)

I mitt ikke alt for store hyttehus er det en liten utfordring å holde styr på to spinnville tervvalper på 4 mnd + en gammel border på 14 som egentlig (trodde jeg..) synes valper er ganske ufyselig. Men jammen går det bra det og! Vetle renner over av tålmodighet og ser bare litt oppgitt på meg når galskapen herjer som verst. Ghia er en herlig tispevalp med klare meninger og lar seg ikke hundse av Frekke Frikk, selv om jeg av og til må gå inn å bryte litt vel heftig lek..

Noe organisering innimellom må til og valpene rullerer mellom bur, valpegrind og fritt leide. Frikk trener på å være mest mulig i ro på formiddagene. Jeg begynner snart å jobbe igjen. Til tross for myk overgang er det viktig at han får inn den riktige rytmen, og ikke er vant til masse aktivitet på formiddagen. Det vil bare vanskeliggjøre overgangen til å være hjemme alene. Så, vi trener systematisk på ro mellom ca 08 og 15, innimellom her blir det også alene-hjemme trening. 1 1/2 time alene går nå problemfritt, så da er vi nok over den verste kneika. Ghia må jo da også være med på opplegget vårt, så nå ligger alle pent og pyntelig og sover og er baare søøte. :)

I går brøyt vi litt med rutinen og dro til Hanne på Skedsmokorset for å gå tur sammen med hennes tre eksemplariske golden jenter. Fin erfaring for småttisene!

Mira, Joy og Maren :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei hei c",

Det hores ut som om du har hendene fulle... Haper ikke Ghia skaper for mye kaos... Hun er forsaavidt vant til og vaere i ro paa den tiden hun ogsaa, saa hun har ikke vondt av det c",

Vi har det flott i Praha, nydelig by, masse og se og vi stuper utslitte i seng i en 100 m2 stor leilighet paa kvelden *ler* Ikke ille nei...

Gi Ghia en klem fra meg da!

Klem Ann-Merethe

Anonym sa...

Høres ut som dere har det flott ja. Vel fortjent!
Her går det alldeles fint og Ghia sender slafser tilbake. Kos dere fortsatt. Ses søndag :)

Hanne sa...

3 på 4 og 1 på 2 takker for veldig hyggelig besøk av Frikk, Ghia og Ellen!

Selv om jeg er veldig glad i egen rase, må jeg innrømme at det er lett å drukne i vakre tervis-øyne også...


- Hanne -

Anonym sa...

Hei!
Snublet over din side fra linkene på OODK - og ser at du har fått en liten hjerteknuser som heter Frikk! Veldig søt! - Og lever opp til navnet... Jeg har en Frikk som nærmer seg syv år. Han er fortsatt en skøyer og påstår at han kan komme unna ansvar for sine spillopper som "Veslefrikk"...
Hilsen Anne Sofie og Frikk
http://home.online.no/~sigurdhu/frikk/startside.htm